WORK
FLOW

Hoewel we elke keer het (geanimeerde) wiel opnieuw willen uitvinden, zijn er duidelijke stappen die jouw vraag doen evolueren tot een flitsende animatie. Of het nu een explainer is van 2 minuten of een reclamespot van 15 seconden met deze stappen wordt ook jouw project vlot afgewerkt.

Briefing

1_BRIEFING

Top, jouw verhaal is tot bij ons geraakt. Tijd om samen je grijze massa te masseren en zo goed mogelijk de briefing af te bakenen. We willen jouw vraag begrijpen, de doelgroep vastleggen en de deadline alvast op onze kalender aanduiden (misschien wel met een hartje naast).

2_CONCEPT

Nu is onze grijze massa aan de beurt… Hoe toveren we jouw verhaal om tot zo’n flitsende animatie? Aan de hand van een visueel concept nemen we je mee in onze creatieve wereld. Op dit avontuur geven we je een aanzet voor stijl gelinkt aan een moodboard met vele referenties en voorbeelden.

Briefing

Briefing

3_SCRIPT + STORYBOARD

Ja, nu wordt het serieus é! We scherpen onze potloden en laten de (digitale) inkt vrij lopen, jouw script is “in the making”… Jouw verhaal wordt in een script gegoten en visueel ondersteund met het geschetst storyboard (YAY! ’t is met plaatjes).

4_DESIGN

Design tijd: we werken één of meerdere styleframes uit als visueel proevertje van jullie animatie. Vind je het lekker? Dan prepareren we de resterende frames.

Briefing

Briefing

5_VOICE-OVER

Heeft jullie verhaal nood aan een begeleidende voice-over? Dan duiken we samen in onze stemmen-bank om de juiste vocale golven bij jouw animatie te zoeken. Geen voice-over nodig? Dan zien we je terug bij de animatie-stap.

6_ANIMATIE

Mogen we ondertussen jouw voornaam al gebruiken?
We kennen elkaar toch al 5 stappen lang… Anyway, welkom bij onze favoriete stap: dé animatie. We smijten ons (met anticipatie & follow through) op jouw animatie en keyframen een weg van stilstaande illustraties naar aandacht zuigende shots. Characters? We brengen ze tot leven! Typography? We geven het een eigen motion-taal! Mixed media? We smijten alles samen en laten het bewegen!

Briefing

Briefing

7_AUDIOMIX

Net zoals geuren onmisbaar zijn bij het proeven van eten. Is een audiomix onmisbaar bij het vertellen van een verhaal. We zetten jouw verhaal extra in de verf met meeslepende muziek en bijpassende sound effects. Let the beat drop (or not want misschien is een rustige flow beter voor jouw verhaal).

8_AFWERKEN

Het einde is in zicht, we hebben onszelf – binnen de grenzen opgelegd door onze huisarts – uitgemolken om jouw animatie te laten shinen. Tijd voor de laatste horde: afwerken. We zetten de geanimeerde beelden om naar de gevraagde formaten. Ondertitels nodig? En renderen maar! Oh, wat worden ze snel groot *pinkt traantje weg* Bereid je dus maar al voor om ze de wereld in te sturen!

Briefing

WHAT THE
FAQ?!

Zodra de animaties, illustraties en video’s zijn aangeleverd,
staat Sabouge de volledige gebruiksrechten af. Je kan deze dus vrij gebruiken en verspreiden.
Belangrijk: bronbestanden geven we niet vrij, tenzij anders overeengekomen in de offerte.

Wij kiezen ervoor om niet te werken met een vast aantal feedbackrondes.
Maar na elke stap uit onze workflow, ontvang je een preview en is er ruimte voor feedback.

Komt het budget in het gedrang en blijven we te lang hangen in een stap,
dan geven we een seintje zodat jij niet voor verrassingen komt te staan.
Goede communicatie is de sleutel tot een vlot project.

We adviseren sterk om animaties zo kort als mogelijk te houden.
In deze tijden van digitale overvloed is de aandachtsspanne van een mens
even groot als die van een goudvis.
We snappen het wel, je hebt zoveel te vertellen maar je publiek geboeid houden,
blijft het grote doel. Anders bestaat het risico dat jouw boodschap zijn kracht
en dus ook het gewenste effect mist.

Heb je toch meer te vertellen, dan kan je jouw verhaal misschien wel opdelen over meerdere animaties?

Hoe concreter jouw informatie is, hoe concreter de offerte zal zijn.
Probeer voor jezelf reeds de volgende vragen te beantwoorden:

Wie is de doelgroep van je animatie?
Hoelang mag de animatie spelen?
Via welke kanalen zal je jouw animatie verspreiden?
Krijgen wij de vrijheid om het project van A tot Z onder handen te nemen?
Heb je al een al een stijl/techniek in gedachten?
Is er een huisstijl waar we rekening mee moeten houden?
Heb je meer resoluties nodig dan het standaard 16:9 formaat?
Zijn er andere talen nodig?

Toch moeite met deze vragen? Dan plannen we met plezier een meeting in en helpen we je om de briefing te concretiseren.

Mail ons!